Course Registration for Fall Semester of 2024
2024학년도 2학기 대학원 과정 수강신청 안내
◦ A course registration must be done by a student oneself, and the result of the registration must be checked from the "Course Registration Confirmation Menu(Onestop → 수업(Courses) → 수강신청 및 확인(Course Registration & Confirmation). It is your responsibility for checking and printing the result, keeping it so that no inconveniences occur due to technical errors. (Diploma candidates must pay attention to this!)
◦According to the 「PNU Regulation of Education Composition and Operation, Article 6」, courses completed in a Master's degree cannot be completed again in a Ph.D. degree. If completed, they will not be counted. |
Ⅰ |
| Course Registration Schedule |
Division | Date & Time | Note |
Wish List | ⦁Period: Aug. 6th(Tue) 10:00 ~ Aug. 7th(Wed) 12:00 noon
⦁Eligibility: Graduate students (Including returning students, students from other schools) ※ Excluding new students | Students must register for courses nevertheless they made a wish list |
‣ Menu : 학생지원시스템 – 수업 – 수강신청및확인 – 수강신청 – 정규학기 희망과목담기 | ||
Course Registration | (1st) Aug. 12th(Mon) 08:00 ~ Aug. 14th(Wed) 17:00 (2nd) Aug. 19th(Mon) 10:00 ~ Aug. 20th(Tue) 17:00 |
Including new students |
‣ Menu : 학생지원시스템 – 수업 - 수강신청및확인 – 수강신청 – 정규학기 수강신청 | ||
1st Course Cancellation Notice and 1st Course Correction | ⦁1st Course Cancelled Notice at PNU website: 8. 27th(Tue) ⦁1st Course Correction: Sep. 2nd(Mon) 08:00 ~Sep. 6th(Fri) 24:00 | Course Registration and Add&Drop not available after 1st Course Add&Drop |
‣ Menu : 학생지원시스템 – 수업 - 수강신청및확인 – 수강신청 – 정규학기 수강신청 | ||
2nd Course Cancellation Notice & 2nd Course Correction | ⦁2nd Course Cancelled Notice at PNU website: 9. 13th(Fri) ⦁Eligibility: Students who registered in the 2nd canceled courses |
|
‣ Menu : 학생지원시스템 – 수업 - 수강신청및확인 – 수강신청 – 정규학기 수강신청 | ||
Withdrawal(w) | ⦁Period: Oct. 4th(Fri) 09:00 ~ Oct. 11th(Fri) 18:00 |
Available up to 2 courses |
‣ Menu : 학생지원시스템 – 수업 – 수강취소 – 정규학기웹신청 |
Ⅱ |
| Details |
1. Wish List
◦Total number of courses available: Maximum 7 courses, even if schedules overlap
◦Courses can still be registered even if they are not on the wish list
◦Wish List Confirmation
- Date & Time: After 2024. Aug. 8th(Thu) 15:00
- Menu: 학생지원시스템(Onestop) - 수업(Courses) - 수강신청및확인(Course Registration & Confirmation) - 희망과목담기신청인원 확인(Wish List Applicant Confirmation)
2. Course Registration
◦ How to Registration: 학생지원시스템(Onestop) - 로그인(Log-in) - 수업(Courses) - 수강신청및확인(Course Registration & Confirmation) - 정규학기수강신청(Course Registration for Regular Semester)
※ Even if a student receives the approval for an occupation of a class from the department in charge due to full occupancy, the student still needs to go through the registration process
◦ Important Note: Please refer to GSIS Academic guide before courses registration
1) (Admission year: 2004~2021년): https://gsis.pusan.ac.kr/bbs/gsis/12668/831962/artclView.do
2) (Admission year: 2022년~): https://gsis.pusan.ac.kr/bbs/gsis/12668/927780/artclView.do
3. 1st Course Cancellation Notice and 1st Course Correction
◦ 1st Course Cancellation Notice: 2024. Aug. 27th.(Tue)
◦ 1st Course Correction(Add & Drop): 2024. Sep. 2nd.(Mon) 08:00 ~ Sep. 6th.(Fri) 24:00
※ The 1st Course Correction period is for 'the LAST Course Correction'. The 2nd Coures Correction Period is for only students applying for the 2nd Cancelled Course.
◦ Menu : 학생지원시스템 – 로그인 – 수업 - 수강신청 및 확인 - 정규학기수강신청
4. 2nd Course Cancellation Notice and 2nd Course Correction
◦ 2nd Course Cancellation Notice: 2024. Sep. 13th.(Fri)
* The 2nd Course Correction Period is for only students applying for the 2nd Cancelled Course.
5. Withdrawal(w)
◦ Application Period : 2024. Oct. 4th.(Fri) 09:00 ~ Oct. 11th.(Fri) 18:00
◦ Menu : 학생지원시스템 – 수업 – 수강취소 - 정규학기웹신청
◦ How to Withdraw: After applying to withdraw by PNU website and printing out the application form, get a signature from the professor of course you want to cancel and submit the form to GSIS office
◦ 수강신청은 반드시 학생 본인이 하여야 하며, 수강신청 결과는 수강확인 메뉴(학생지원시스템→수업→수강신청 및 확인)에서 반드시 확인하고 내용을 보관하여 과목의 누락이나 수강 오류로 인한 불이익을 받지 않도록 주의하시기 바랍니다. (특히, 수료예정자 유의) ◦ 2024학년도 2학기 개설강좌일람표 및 수강편람은 학생지원시스템- 수업- 수강편람 – 대학원 페이지 상단에 파일을 탑재하오니 수강신청에 참고하시기 바랍니다. ※ 학과 사정에 따라 강의실, 수업시간 등이 변경될 수 있으니 개설강좌일람표는 참고용으로만 활용 ◦ 「부산대학교교육과정편성및운영규정 제6조(이수 무효)」석사과정에서 이수한 과목은 박사과정에서 다시 이수할 수 없으며, 이수하였을 경우 무효로 하므로 수강신청 시 유의하여 주시기 바랍니다. |
Ⅰ |
| 수강신청 주요일정 |
구 분 | 주요내용 | 비 고 | |
희망과목담기 | ⦁기간: 8. 6.(화) 10:00 ~ 8. 7.(수) 낮 12:00 ⦁대상: 대학원과정(복학예정자, 타대학원생포함) ※ 신입생 제외 | 희망과목담기 후 별도로 수강신청 해야 함 | |
‣ 메뉴: 학생지원시스템 – 수업 – 수강신청및확인 – 수강신청 – 정규학기 희망과목담기 | |||
수강신청 | 대학원과정생 (복학예정자, 타대생 포함) | (1차) 8. 12.(월) 08:00 ~ 8. 14.(수) 17:00 (2차) 8. 19.(월) 10:00 ~ 8. 20.(화) 17:00 | 신입생 포함 |
‣ 메뉴 : 학생지원시스템 – 수업 - 수강신청및확인 – 수강신청 – 정규학기 수강신청 | |||
대기순번 신청 | 대학원과정생 (복학예정자, 타대생 포함) | ⦁기간: 8. 12.(월) 10:00 ~ 8. 14.(수) 17:00 ⦁대상: 대학원과정(복학예정자 및 타대생 포함) | 학부 교과목(보충과목)에 대해서만 신청 가능 |
1차 폐강강좌 공고 및 1차 수강정정 | ⦁1차 폐강강좌 공고(학교 홈페이지 공지사항 게시) : 8. 27.(화) ⦁1차 수강정정: 9. 2.(월) 08:00 ~ 9. 6.(금) 24:00 ⦁대상: 대학원과정(복학예정자, 타대학원생포함) | 1차 수강정정기간 이후 수강신청‧정정 불가 | |
‣ 메뉴 : 학생지원시스템 – 수업 - 수강신청및확인 – 수강신청 – 정규학기 수강신청 | |||
2차 폐강강좌 공고 및 2차 수강정정 | ⦁2차 폐강강좌 공고(학교 홈페이지 공지사항 게시) : 9. 13.(금) ⦁2차 수강정정 : 9. 19.(목) 10:00 ~ 9. 20.(금) 17:00 ⦁대상: 2차 폐강강좌 수강신청자 |
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‣ 메뉴 : 학생지원시스템 – 수업 - 수강신청및확인 – 수강신청 – 정규학기 수강신청 | |||
수강취소(w) | ⦁기간: 10. 4.(금) 09:00 ~ 10. 11.(금) 18:00 ⦁대상: 대학원과정(타대학원생 포함) | 2과목 이내 취소 가능 | |
‣ 메뉴 : 학생지원시스템 – 수업 – 수강취소 – 정규학기웹신청 |
Ⅱ |
| 유의사항 |
1. 희망과목 담기
◦ 희망과목담기 강좌 수 : 7개 강좌까지 시간표 중복과 관계없이 가능
◦ 희망과목담기를 하지 않았더라도 수강신청 기간에 수강신청 가능
◦ 희망과목담기 결과(신청인원) 확인
- 일시 : 2024. 8. 8.(목) 15:00 이후
- 메뉴 : 학생지원시스템 - 수업 - 수강신청및확인-희망과목담기신청인원 확인
2. 수강신청
◦ 메뉴 : 학생지원시스템 - 로그인 - 수업 – 수강신청및확인 – 정규학기수강신청
※ 수강가능 인원이 초과된 경우 개설학과 사무실을 통하여 수강허가를 받았더라도 반드시 본인이 수강신청 해야 함
◦ 기타 유의사항: 수강신청 전 GSIS Academic Guide를 통해 수료요건 반드시 확인
1) (입학년도: 2004~2021년): https://gsis.pusan.ac.kr/bbs/gsis/12668/831962/artclView.do
2) (입학년도: 2022년~): https://gsis.pusan.ac.kr/bbs/gsis/12668/927780/artclView.do
3. 1차 폐강강좌 공고 및 1차 수강정정
◦ 1차 폐강강좌 공고 : 2024. 8. 27.(화)
◦ 1차 수강정정 기간 : 2024. 9. 2.(월) 08:00 ~ 9. 6.(금) 24:00
◦ 1차 수강정정 대상 : 복학예정자를 포함한 대학원과정 학생, 타 대학원생
※ 특히, 수강정정기간 이후 수강신청 및 정정은 절대 불가
◦ 메뉴 : 학생지원시스템 – 로그인 – 수업 - 수강신청 및 확인 - 정규학기수강신청
4. 2차(최종) 폐강강좌 공고 및 2차 수강정정
◦ 2차 폐강강좌 공고 : 2024. 9. 13.(금)
◦ 2차 수강정정 대상: 2차 폐강강좌 수강신청자
◦ 메뉴 : 학생지원시스템 – 로그인 – 수업 - 수강신청 및 확인 - 정규학기수강신청
5. 수강취소(w)
◦ 기간 : 2024. 10. 4.(금) 09:00 ~ 10. 11.(금) 18:00
◦ 대상 : 대학원과정 및 타 대학원생
◦ 방법 : 학생지원시스템 – 수업 – 수강취소 - 정규학기웹신청
◦ 취소가능 교과목 수: 2과목 이내
- 수강취소 이후 수강신청 학점이 최소 3학점 이상 되어야 함
◦ 절차 : 수강취소 신청서를 학생 본인이 학생지원시스템(Web)에서 직접 작성 하여 출력 후, 해당 교과목의 지도교수 동의(서명)를 받아 국제전문대학원 행정실 제출