- date
- 2024.11.19
- modification day
- 2024.11.19
- author
- 남유경
- hits
- 3
[2024-2] Final Report and Thesis Submission 최종 논문 및 결과보고서 제출
[2024-2] The Schedule of Final Result Report and Thesis Submission
2024학년도 전기 학위청구논문 제출일정 안내
□ The Report of Thesis Evalution Submission
1. Date: 2024. Dec. 27.(Fri) 5 p.m. (punctualness)
2. Place: GSIS Office
3. Required Documents:
- Report of Thesis Evaluation (Attached)
- Application for Change of Thesis Title (Attached, For only those whose thesis title is different from one in the application for thesis evaluation)
4. Important Notes:
- The same stamp or signature must be used on each document, both on the approval certificate and the results report.
- When using stamps or signatures on at least one document, all documents must get stamps or signatures consistently.
※ Use the original signed or stamped approval certificate sheet for library submissions as well.
□ THE FIRST THESIS SUBMISSION
1. Date: 2025. Jan. 3.(Fri) 5 p.m. (punctualness)
2. Place: GSIS Office
3. Required Documents:
- A bound copy of the thesis with approval certificate (Approval certificate should include all committee members' signs or stamps)
4. Important Notes:
- The same stamp or signature must be used on each document, both on the approval certificate and the results report.
- When using stamps or signatures on at least one document, all documents must get stamps or signatures consistently.
- When you bind your thesis, please use the thesis form file (HWP file) uploaded to Onestop
(▷ How to Download : Visit 학생지원시스템(Onestop) - click 졸업 - click 학위청구논문 - 논문작성지침 )
※ Use the original signed or stamped approval certificate sheet for library submissions as well.
□ THE SECOND THESIS SUBMISSION
1. Date: 2025. Feb. 3. (Mon) 5 p.m.
2. Place : GSIS office
3. Required Documents : 3 BINDED COPIES OF THESIS
※ Use the original signed or stamped approval certificate sheet for library submissions as well.
□ UPLOADING THESIS TO PNU LIBRARY WEBSITE
Notified later
* 학과장, 전공주임, 부원장 are all professor Lee Dae-joong.
□ 논문심사 결과보고서 제출
1. 제출 일시: 2024년 12월 27일 (금) 오후 5시까지 (기한엄수)
2. 제출 장소: 국제전문대학원 행정실
3. 제출 서류 및 논문
- 논문심사결과보고서 1부 (첨부파일)
- 논문제목 변경신청서(첨부파일, 심사요구서 제출 이후 논문 제목을 변경했을 때만)
4. 중요사항:
- 인준지와 심사보고서의 각 서류는 동일한 도장 또는 서명을 사용해야 함
- 인준지와 심사보고서 서류 중 하나라도 도장 사용 시 모든 서류 및 인준지에 도장, 서명 사용 시 모두 서명을 받아야 함
※ 도서관 제출용 논문에도 서명/날인 된 원본 인준지 사용
□ 1차 논문제출
1. 제출 일시: 2025년 1월 3일 (금) 오후 5시까지 (기한엄수)
2. 제출 장소: 국제전문대학원 행정실
3. 제출 서류 및 논문
- 최종 인준 논문 1부 (인준지에 도장 또는 서명이 날인된 최종 논문 원본)
4. 중요사항:
- 인준지와 심사보고서의 각 서류는 동일한 도장 또는 서명을 사용해야 함
- 인준지와 심사보고서 서류 중 하나라도 도장 사용 시 모든 서류 및 인준지에 도장, 서명 사용 시 모두 서명을 받아야 함
- 논문 제본 시 학생지원시스템에 게시되어 있는 논문 양식파일(HWP 파일) 사용하여 제작 요망
(▷ 다운로드 순서 : 학생지원시스템 - 졸업 - 학위청구논문 - 논문작성지침)
※ 도서관 제출용 논문에도 서명/날인 된 원본 인준지 사용
□ 2차 논문제출
1. 제출 일시: 2025년 2월 3일(월) 오후 5시까지
2. 제출 장소: 국제전문대학원 행정실 (* 행정실 1차 취합 후 도서관 일괄 제출)
3. 제출 논문: 석박사 학위 논문 3권 (표지는 회색 레자크지, 흑색양장표지 사용 안함)
※ 도서관 제출용 논문에도 서명/날인 된 원본 인준지 사용
□ 온라인 논문 제출
추후안내
* 학과장, 전공주임, 부원장은 모두 이대중 교수님입니다.