작성일
2025.07.24
수정일
2025.07.24
작성자
남유경
조회수
175

[2025-2] 수료후 연구생 등록 및 수납계획 알림 Registration of Research Students

[2025-2] 수료후 연구생 등록 및 수납계획 알림

Registration of Research Students for Fall Semester of 2025

 

1. 대 상

  - 대학원 석사 또는 박사과정 수료자*로서 학위취득에 필요한 연구를 희망하는 자

  - 각 대학원 지도교수의 추천을 받은 자

   * 2025. 8월 수료예정자 포함

2. 신청기간

구 분

학생 신청 기간

확정

1

΄25. 7. 31.() ~ 8. 7.() 18:00

8. 13.() 예정

2

΄25. 9. 3.() ~ 9. 10.() 18:00

9. 17.() 예정

 

3. 신청방법

  - 지도교수 추천서를 첨부하여 온라인 신청 원칙([붙임] 사용자설명서 참고])
: 학생지원시스템 로그인 학적 학생신청 수료후연구생 신청

   부득이한 경우 신청서 직접 작성 후 소속 학과()사무실로 제출

   추천서 및 신청서 서식 [붙임] 참고

4. 등록금 납부기간

구 분

고지서 출력*(10:00부터)

납부기간(매일24시간)

1차 등록

8. 19.()

8. 19.() ~ 8. 22.()

2차 등록

9. 23.()

9. 23.() ~ 9. 25.()

   * 부산대학교 학생지원시스템(https://onestop.pusan.ac.kr) -등록-고지서출력- 수료후연구생고지서

5. 납부금액 : 수업료10%

  - 부산대학교학생지원시스템 - 등록- 등록금 책정표참고

6. 납부방법

  - 농협은행 전국지점 (학교코드: 948648(농협)) 방문납부 고지서 지참

  - 가상계좌 이체 : 인터넷모바일(ARS)뱅킹, CDATM기 송금

7. 등록확인 : 부산대학교학생지원시스템 - 등록- 납부확인(영수증출력)

   등록금 수납 후 등록확인서 및 등록금영수증 발급 가능

8. 주의사항

  - 지도교수님의 서명 또는 도장을 직접 받아서 제출하십시오.

  - 신청서에 서명 또는 도장이 없을 경우 승인되지 않습니다.

  - 지도교수상담제(PASS Program)의 지도교수는 (논문)지도교수가 아닙니다. 지도교수를 지정하지 않은 학생은 부원장님의 서명 또는 도장을 받아야합니다.

 

 

 

1. Eligibility

  - Graduate students who have completed Master's or Ph.D. coursework and wish to conduct research required for obtaining their degree

  - Students who have received a recommendation from their advisor

   * Including students who will complete their coursework by August 2025

2. Application Period

구 분

Application by Students

Confirmation

1st

΄25. 7. 31.(Thu) ~ 8. 7.(Thu) 18:00

8. 13.(Wed) Tentative

2nd

΄25. 9. 3.(Wed) ~ 9. 10.(Wed) 18:00

9. 17.(Wed) Tentative

 

3. How to apply

  - In principle, applications must be submitted online with an attached letter of recommendation from the advisor (Refer to the [Attachment] 사용자 설명서(User Manual)
: 학생지원시스템(Onestop) Log in Academics(학적) 학생신청 수료후연구생 신청

   If online submission is not possible, the application form may be completed manually and submitted to the GSIS office.

   Refer to the [Attachment] 추천서 및 등록신청서(Letter of recommendation and application form)

4. Payment Period

구 분

Print out Bill (from 10:00)

Payment Period (24 hours a day)

1st

8. 19.(Tue)

8. 19.(Tue) ~ 8. 22.(Fri)

2nd

9. 23.(Tue)

9. 23.(Tue) ~ 9. 25.(Thu)

   * How to print out: 부산대학교 학생지원시스템(https://onestop.pusan.ac.kr) -등록-고지서출력- 수료후연구생고지서

5. Registration Fee : 10% of the tuition

  - How to check: 부산대학교학생지원시스템(http://onestop.pusan.ac.kr) - 등록- 등록금 책정표참고

 

6. How to pay

  - Visit any NH Bank with the bill (Code: 948648(NH))

  - Transaction to your virtual account: InternetMobilePhone(ARS) banking, CDATM deposit

7. Payment Confirmation : 부산대학교학생지원시스템(http://onestop.pusan.ac.kr) - 등록- 납부확인(영수증출력)

   Upon completion of the payment, students will be able to obtain a payment receipt and a Certificate of Research Student Registration.

8. Important Notes

  - Please obtain your application with your advisor's signature or stamp in person.

  - If the application is not signed or stamped, it will not be approved.

  - The advisor for the PASS Program is not the academic advisor; students who do not designate an advisor must obtain the signature or stamp of the Associate Dean.

 

 

 

첨부파일
다음글
[2025-2] 재학생 등록금 납부 Tuition Fee Payment Plan for Enrolled Students
남유경 2025-07-24 18:15:03.883
이전글
지도교수 신청 추가 신청기간 안내 Selection of Academic Advisor (~7.31)
남유경 2025-07-23 15:35:42.76